2025(e)ko otsailaren 21(a), ostirala

Euskal merkataritzaren AMIA 2024

EUSKAL MERKATARITZAREN AMIA 2024

Informazio hau gazteleraz ere irakurri dezakezu

Enfokamer, Eusko Jaurlaritzaren Merkataritzaren Behatokiak argitara eman berri ditu 2024. urteari dagokion AMIA azterlanaren emaitzak.

Datu horiek lortzeko, sektorea aztertu da, enpresei zuzenean kontsulta eginez eta, gainera, sektorearekin zerikusia duten erakundeen eta organizazioen laguntza izanez, hala nola Garapen Agentziak, Udalak eta Merkataritza Bulegoak, besteak beste.

AMIA 2024 azterlana:

Azterketaren emaitza osoak hemen kontsulta daitezke: AMIA 2024

Jarraian, kapituluetako alderdi garrantzitsuenetako batzuk azalduko ditugu.

Ahuleziak:

Puntu hori sektorean ohikoak direnek osatzen dute, hala nola tamaina txikiak eta finantza-ahalmen eskasak.

Baina horien artean merkatarien adina nabarmentzen da. 50 urteko batez besteko adinarekin, arazoa ez dago datuan bertan. Izan ere, abantaila izan daiteke esperientziari eta ezagutzari dagokienez. Hala ere, kasu gehienetan, ez dago belaunaldi-erreleborik begiz jota, eta horrek negozioa ixtea eta titularra erretiratzea ekarriko du.

Mehatxuak:

Adinaren ahultasunarekin estuki lotuta dago enpresetan erreleborik ez dagoelako ixteko mehatxua. Merkataritza zerotik sortzea lan izugarria da, eta are gehiago sektoreak azken urteotan bizi duen egoerarekin.

Enpresa errentagarri baten kontrola hartu ahal izatea, ordea, ez da erakargarria. Edo, behintzat, ekintzaile bat sustatzeko bezain erakargarria.

Indarguneak:

Hiriko merkataritzaren sendotasunik handiena, eta, hain zuzen ere, pastelaren zatirik lodienak ematen diona, kokapena da. Denda fisikoek esperientzia bat eskaintzen diote bezeroari, eta gaur egun, lehiakide batzuek ezin dute esperientzia hori errepikatu. Salgai dauden produktuak ikusi, ukitu eta usaindu eta dastatu ahal izatea online salmentaren irismenetik kanpo dago, adibidez.

Horri gehitu behar zaio giza tratua, zerbitzu pertsonala, pertsona bakar batek eman dezakeen plusa. Aldagai hau ustiatzea merkatari ororen esku dago, eta ez da nahitaez garestia.

Aukerak:

Puntu hori da garrantzitsuena, eta, proposatutako aukeretatik, erabilgarriena espezializazioa da.

Eta espezializatzeak zer esan nahi duen galdetuta, hauxe da erantzuna: saltokiak betidanik egiten duena egitea: bezeroarengana egokitzea, bezeroari nahi duena ematea. Zerbitzuan, produktuan, dendaren irudian... sektore bakoitzak, denda bakoitzak, herri bakoitzak bere erantzuna bilatu beharko du.

EGILEA:
Borja Escalona
Merkataritzarako Teknikaria
Gernika-Lumoko Merkataritzako Bulego Teknikoak sortua


ZURE USTEZ BERRI HAU INTERESGARRIA DA ZABALDU INTERNET-EN:

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina