2024(e)ko martxoaren 26(a), asteartea

Gernika-Lumoko merkataritzaren behatokia: 1. jasoaldia

ETORKIZUNA DUEN SEKTOREA

Informazio hau gazteleraz ere irakurri dezakezu

Joan den 2023an, Gernika-Lumoko Udaleko Merkataritza Arloak hiriko Merkataritzaren Behatokia jarri zuen martxan, gure hiri-merkataritzari buruzko informazioa sistematikoki eta erregulartasunez biltzeko.

Ekintza honen helburua da informaziorik onena izatea arlo honetako jarduera gidatzeko, gure kaleak hartzen dituen merkataritza-sarea osatzen duten enpresa eta pertsona horien mesedetan.

Azterlanaren fitxa teknikoa:

Azterketa 2023ko irailaren eta 2024ko urtarrilaren artean egin zen, udalerriko saltokiei eta zerbitzu-enpresei gutunak, online inkestak eta elkarrizketa pertsonalak bidaliz. 38 establezimenduko lagina lortu zen, % 95eko konfiantza-mailarekin eta % 14,5eko lagin-errorearekin. Galdeketak merkataritzaren datuak, egoera ekonomikoa, digitalizazio-maila, etorkizunerako itxaropenak eta udalarekiko harremana bildu zituen.

Merkatariaren profila:

Datuek erakusten dutenez, titularren artean emakumeak dira nagusi ( % 74) eta 45,7 urteko batez besteko adina dute. Gainera, pertsona horien artean merkataritza-tradizio garrantzitsua dago, negozioen % 32 familiaren ondorengotzatik baitatoz. Udalerriaren ikur bereizgarria den lan egiteko modu bat betikotzen duten familia-sagak.

Merkataritzaren profila:

Gernika-Lumoko hiri-merkataritzaren daturik esanguratsuenak hauek dira:
  • Establezimenduen % 95 Gernika-Lumoko erdigunean daude, eta % 90ek salmenta-puntu bakarra dute. Horrek merkataritza-ekosistema bat erakusten digu, 30.000 metro karratu baino gehiagoko merkataritza-azalera duen merkataritza-gune ireki garrantzitsu bat osatzen duena.
  • Jabetza-erregimen nagusia alokairua da ( % 68 eta % 32 jabetzan).
  • Establezimendu bakoitzeko batez besteko enplegua 3,11 pertsonakoa da; horietatik % 75 emakumeak dira eta % 45 autonomoak. % 90ek lanaldi zatituko ordutegia du, astelehenetik ostiralera, eta % 74k larunbatetan goizez bakarrik irekitzen du.
  • Online presentzia maila altua da, ia % 80 Googleren bilatzailean eta sare sozialetan dago, % 61ek webgune propioa du eta % 53k WhatsApp Business erabiltzen du. Nabarmentzekoa da, halaber, % 40k badutela online salmenta-kanala, batez ere ekipamendu pertsonalaren eta etxekoen unitatearen sektoreetan.
  • Sektorearen profesionaltasunari dagokionez, % 87k kudeaketa-programa bat du, eta % 61ek dio datuak eta informazioa ohiko moduan erabiltzen dituela negozioaren analisirako eta erabakiak hartzeko.

Sektorea hobetzeko proposamenak:

Azterlan honen puntu garrantzitsuenetako bat merkatarien iritziak eta iradokizunak biltzea zen, udal-ekintza hobetzeko. Asko izan dira jasotako ekarpenak, eta honako hauek izan dira gai garrantzitsuenetako batzuk:
  • Gernika-Lumo aire zabaleko merkataritza-gune gisa balioestea, eta saltokien arteko bereizketa eta lankidetza sustatzea.
  • Udalerrirako irisgarritasunarekin, zirkulazioarekin, erdiguneko aparkalekuarekin eta TAOrekin lotutako gaiak.
  • Aisialdia eta merkataritza konbinatzea, tokiko erosketa eta kontsumo arduratsua sustatzeko.
  • Merkatu Plaza biziberritzea.

Ondorioak:

Gernika-Lumoko hiri-merkataritzaren sektorea aurrez aurre dago. Gainerako herrietan bezala, kanpoko mehatxu askori. Hala ere, bildutako irudiak enpresa eta ekintzaile multzo bat erakusten du, zailtasunak zailtasun, etorkizuna badagoela eta aprobetxa daitezkeen aukerak daudela pentsatzen jarraitzen duena.

EGILEA:
Borja Escalona
Merkataritzarako Teknikaria
Gernika-Lumoko Merkataritzako Bulego Teknikoak sortua


ZURE USTEZ BERRI HAU INTERESGARRIA DA ZABALDU INTERNET-EN:

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina