2021(e)ko ekainaren 21(a), astelehena

Hiriko merkataritzaren 10 bekatuak

HIRIKO MERKATARITZAREN 10 BEKATUAK


Informazio hau gazteleraz ere irakurri dezakezu

David Baroren (Consultants On The Road-eko kidea) artikulu hau partekatu nahi dut. "Hurbileko merkataritzaren 10 bekatuak (espainioleraz)" du izenburu, eta oso interesgarria iruditzen zait, eta gure kaleetako dendek dituzten ahulezia nagusien erakusgarri.

Bekatu benial edo hilgarriak:

Egileak 10 "bekatu" aipatu ditu hainbat denda txikiri egindako azterketan. Ulertzen dut pertsona askorentzat (merkatarientzat) garrantzitsua dela bekatu horiek hilgarriak diren ala ez jakitea, hau da, negozioa ixtera eraman dezaketen ala ez. Erantzuna argia da: bai, zoritxarrez lehia oso gogorra da merkataritzan. Gauza asko kontrolatu behar dira, eta denak ondo egin behar dira; bestela, dendek ez dute segurtasun-sarerik.

Bekaturik ez egitean dago bertutea:

Testuan aipatzen diren 10 bekatuetatik hiruri erreparatuko diet, ez larrienak direlako, baizik eta horiek saihestea dirudiena baino askoz errazagoa delako:
  • 6. bekatua: sakabanatuak gara. Egia da merkatari bat gizon-orkestra moduko bat dela, bere enpresako zeregin guzti-guztiez arduratu behar duela, eta "ezertara ez iristearen" sentsazioa etengabea da. Baina badago horretarako irtenbide bat, eta planifikazioan datza. Horrela, hotzean oso erraza dirudi esatea "planifikatu eta gauzak hobeto joango zaizkizu", baina errealitatea sistemak funtzionatzen duela da. Kanpaina bakoitza, denboraldi bakoitza, planifikatu, antolatu eta prestatzea ikasi eta entrenatu daitekeen zerbait da, eta dendaren kudeaketa hobetzen eta sinplifikatzen asko lagun dezakeen tresna da. Emaitza hobeak lortzen laguntzen du (salmenta gehiago eta etekin gehiago) eta ustekabeko egoerei hobeto erantzuteko balio du.

  • 7. bekatua: bezeroaren ezagutza falta zaigu. Merkatari askok diote beren bezeroak ezagutzen dituztela, eta egia da ezagutzen dituztela, baina bistaz, haien izena badakite, haien familia ezagutzen dute... baina funtsezkoa da jakitea zer erosten digun, noiz erosten duen eta zer bezero mota den, hau da, bezero errentagarria den edo txolinen bila baino ez datorren pertsona bat den eta, bere labia eta modu onak gorabehera, dendan gogor bat uzten ez diguna. Bezeroei datuak eskatzeko beldurra galdu behar da, Interneteko lehiakideek mota guztietako datuak eskatzen dituzte lotsarik eta lotsarik gabe, eta pertsona horiek, gure bezeroek, gustura ematen dituzte. Datu horiek lortzeko modurik errazenetako bat bezero-txartel bat da, gure bezeroei abantailak emango dizkien txartel bat, dendari berebiziko informazio interesgarria ematearen truke. Eta ez gaitezen hor geratu, dendak datu horiek erabili behar ditu bere onurarako kanpainak antolatzeko, komunikazioak egiteko, promozioak egiteko... hori bai, pasatu gabe.

  • 9. bekatua: erakusleiho estatikoen bekatuak. Bekatu nagusi guztietatik honek ez du barkamenik. Erakusleihoa dendako bisita-txartela da, eta diseinatzen denean, hura ikus dezaketen pertsona guztiengan pentsatu behar da: gure bezeroengan eta bezero ez diren pertsonengan. Erakusleihoak bakarra izan behar du, ikusgarria, erakargarria, interesgarria... Jendea gelditzea eragin behar du, bezeroak izan ala ez, eta horrek (orain iristen da zailena) argi eta garbi erakutsi behar du dendak zer saltzen duen. Erakusleiho bera denbora luzez uztea ez da bekatua, baliabideak alferrik galtzea baizik, dendari ezer gutxi eskaini diezaiokeen tresna baita.


Oso gomendagarria



EGILEA:
Borja Escalona
Merkataritzarako Teknikaria
Gernika-Lumoko Merkataritzako Bulego Teknikoak sortua


ZURE USTEZ BERRI HAU INTERESGARRIA DA ZABALDU INTERNET-EN:

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina